« 嵯峨野 | Main | 生駒 »

August 08, 2007

鈴虫寺

Dscf1029

鈴虫寺。本当は苔寺へ行くつもりだったのですが、苔寺は予約申込をしていないと拝観できないらしく、その隣の鈴虫寺へ何気なく寄ることにしました。私はこのお寺を知りませんでした。大きいわけでもないのですが、階段を上がって門の方へ向かっていくと、混雑で人がごった返していました。

10分少々並んだでしょうか。拝観料を払って中に入ると、意外なことに、100人くらい入れる広間に通されて、そこで説法を聞かせていただけるという趣向が待っていました。しかも、お茶とお菓子で参拝者を客人としてもてなしてくれるのです。

さっきの船頭さん同様、聴衆の心を掴むお話はさすがでした。内容はここには書きませんので、是非一度、足を運んでお聞きになって下さい。何気なく寄ったお寺でしたが、今回の旅行の中でも印象に残ったところのひとつです。

previous page 「嵯峨野」
next page 「生駒」

|

« 嵯峨野 | Main | 生駒 »

Comments

Yes! Finally someone writes about งาน part time.

Posted by: งาน part time | July 02, 2014 at 11:13 PM

Hi there are using Wordpress for your site platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own. Do you need any coding expertise to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

Posted by: งานพิเศษ | August 11, 2014 at 06:28 PM

We're a group of volunteers and opening a new scheme in our community. Your web site provided us with valuable information to work on. You've done a formidable job and our whole community will be thankful to you.

Posted by: งานคีย์ข้อมูล | August 14, 2014 at 07:45 AM

Hello, of course this article is in fact nice and I have learned lot of things from it about blogging. thanks.

Posted by: งานพิเศษ | August 29, 2014 at 11:40 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« 嵯峨野 | Main | 生駒 »